woensdag 13 mei 2015

Het ge(s)tikte wijvenweekend 2015

Ik voelde me plots weer 16.  Alsof je ouders je, na lang onderhandelen, toelaten om naar die ene grote chirofuif te gaan.

Ik vertrok met Daisy richting Brugge, deden een ongeplande citytrip in Brussel en passeerden langs de Wetstraat en dat in een constante file.

Na 3u rijden arriveerden we in de Karmel,





en werden we in de watten gelegd door twee madammen in stijl.





Na het avondmaal schotelde niet alleen de Karmel een dessertje voor.  Daisy en Sofie hadden er werk van gemaakt.  2 goodiebags voor iedereen.







Bedankt sponsors:

  • -          Naaiwinkel Turnhout Mariën – Hendrikx: boekjes inspiration en paarse tas
  • -          Knip en knippie: 2 knips en 1 knippie met bijlage
  • -          Guterman: reclame tijdschriften met collectie
  • -          Soft cactus: lintmeter in sleutelhanger
  • -          Lolalilie: DIY pakket
  • -          Den depot: bon 5 euro + stofklemmen in verschillende kleuren + stof
  • -          Fournituren.nl: kortingsbon 15%
  • -          Pidy: kookboek ‘Claudia kookt buiten’
  • -          Lanalotta: rolletje stof
  • -          Lillestof: 3 rollen tricot (elk 1 meter ongeveer) + rolletje tricot
  • -          Pieke Wieke: boordstof/tricot + gestikt wijvenweekend pin
  • -          Stofuiltje: bon 5 euro + tekenkrijt
  • -          Poppies: koeken
  • -          La maison victor: nieuwste LMV editie (mei-juni 2015) en extra boekje met naai-ideeën (bijlage), lente editie 2014
  • -          Hotstof: bon 5% korting, fournituur (verschillend per zakje) en zakje kamsnaps
  • -          Kersenpitje: stof en fournituren
  • -          BNP fortis Paribas: draagzak
  • -          Jules Destrooper: doos Florentines
  • -          Mon depot: rol stof
  • -          Stoffenstraat: rol stof
  • -          Something naais: bon 10% korting en rits
  • -          Juffertje uil: bon 10% korting en draagzak (wel uitverkoop momenteel)
  • -          Stofopzolder: Bon 20% korting
  • -          Littlevixen: bon gratis verzending en fournituur (biais of paspel)
  • -          Lieselove: stof
  • -          Larlotte: pakketje met schaar, zoommaatje, kopspelden en doosje voor spoeltjes.
  • -          Sjiekebiele: bezoekers op zaterdag 9 mei kregen 20% korting
  • -          Huisje creatief



Een attentie voor de puike organisatie!







Ik genoot van mijn nieuwe naaimachine,











de gezellige babbels,







De stofjes van Lieve (Pieke Wieke)






maar ook vooral van het onnozel doen (16 all over again).
















De buitenwereld vindt het misschien vreemd.   Bloggende vrouwen die een weekend samenkomen om te naaien.  We zijn zelfs al veroordeeld tot het dragen van geitenwollen sokken en kregen een 'spotnaam': de creabea's.  We verdienen misschien geen geld met onze blog (en dat is ook onze opzet niet), MAAR kijk toch eens.   Ik ben echt wel rijker geworden van dat bloggen.


















Welkom in mijn hart:

Sofie, Laura, Lieve, Debora, Sarah, Sarah, Jo, Daisy, An, Annick, Ilse, Veerle, Katrien en Regina

Hopelijk volgende keer terug: Els, Marte en Kristel


23 opmerkingen:

  1. goed gesproken !!! (over dat rijker worden ) lang leve de creabea's !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zag er super uit zo'n bende kakelende vrouwen, hahaha.... (beetje jaloers, zou ik ook wel eens zien zitten) :)

    Welk naaimachien heb je gekocht? (mijn droom?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou dat ook wel eens tof vinden #beetje-jaloers ;-)

      Verwijderen
    2. Awel, jullie zijn al met twee om een weekend te organiseren. Zoek wat mensen bijeen uit de blogwereld en voor je het weet, zit je met een bende kakelende wijven achter de naaimachine! :)) Ik heb een Pfaff Expression 3.5 gekocht!

      Verwijderen
  3. Dat is gesproken, zeg! Gij zotte, maar oprechte doos! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeuj, leve de crea bea's en ik heb al heimwee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, knap staaltje creabea ;-)
    wij zijn allemaal rijke blogmadammen! nah!
    ik ben blij dat jullie tot mijn vriendengroep horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is met geen geld te betalen,de ervaring van zo'n weekend,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er daar heel erg gezellig uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rijkdom die niet uit te drukken is in centen is absoluut DE BESTE!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, moet zalig zijn om een weekendje te vertoeven in jullie gezelschap!
    Het zag er tof en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lindsy, wij zijn superrijk ! Zo fijn om jou te kennen enne ... nog eens dikke dikke merci dat ik eens jouw kleedje rond mijn lijf mocht hijsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zag er daar inderdaad geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat er nog vraag achter is om een weekend te organiseren. Hier tussen deze reacties al...

      Verwijderen
  12. Goed gezegd, geitenwollensok!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier en daar zie ik wat verschijnen over jullie ge(s)tikte weekend. Zo te zien hebben jullie er echt van genoten! Mmm, dat drankje ziet er heerlijk uit.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn bloglovin loopt er bijna van over, van al die 'creabea's op kamp' :-) Zag er daar zalig uit. Ik ben benieuwd naar al jullie creaties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik zag al veel versies hier over verschijnen .... ziet er super uit!
    alleen mis ik jullie creaties want als ik het zo lees, werd er heel veel gestikt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalig verslag! En de foto's van ons zot momentje, ze tonen het enthousiasme van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!