woensdag 13 april 2016

Bambiblauw doet het met Eva Mouton

Ja, Bambiblauw doet het weer.  Vorige keer was het al koekenbak met de Happy Nature collecties en met de Melkbrigade.  (Nel draagt nu met fierheid haar favoriet kleedje.)

Ook nu zal ze u verleiden met originele prints.  Deze prints zijn het ontwerp van Eva Mouton.  Ik heb Eva (virtueel) leren kennen via instragram.  Eva is een freelance illustrator. Elke week maakt ze de getekende column 'Eva's gedacht' voor het Weekblad van De Standaard. Daarnaast tekent ze geregeld live, maakt ze muurtekeningen en werkt ze in opdracht van uitgeverijen.  Ook heeft Eva een eigen webshop.  Zo kan je nu een smartphonehoesje bestellen assorti met één van de nieuwe stofjes ;)

Jullie zullen zich wel afvragen welke stofjes Bambiblauw heeft uitgebracht.  Er zijn 4 prints in summersweat.  Paardjes, flamingo's, konijnen en cactussen.  Wel, ik laat jullie al eentje zien.  Ik stel u voor: Eva Mouton's cactussen!



!




Het is een luchtig zomersweaterstofje.  Super kwaliteit.  De tekening vervaagt niet na het wassen (ondertussen al twee keer gewassen) of scheurt niet bij het uitrekken.

Zo maakte ik een bermuda waarbij ik vertrok van het 'boardwalk' patroon van Homemade Mini Couture.  Voor mijn bijna vijfjarige zoon tekende ik een 4 jaar.  Ik mat alles wel 4 keer na.  Wat heeft dat manneke smalle beentjes!  Ik liet de originele zakjes achterwege en maakte paspelzakjes met boordstof.










Aan de taille combineerde ik boordstof, elastiek, nestelogen en touw.  Dat laatste stak ik enkel tussen de twee nestelogen en niet rond de taille.  Gewoon voor het zicht dus.  Ook voor het zicht tekende ik er een nepgulp bij.






De zoom werkte ik af met een aangestikte dubbelgevouwen lapje stof.  Zo zie je aan de buitenzijde geen overlocksel en zit alles binnenin verstopt.











Misschien merkte je het al op bij de vorige foto's.  Ik verknipte de zelfkant van de stof tot labeltje.  Eva hangt aan Stan zijn broek.  ;)







Vanaf vandaag zijn de stoffen verkrijgbaar bij bambiblauw.
 Wil je kans maken op een kadopakket?  Ga dan snel naar de facebookpagina van Bambiblauw!















Ga ook zeker een kijkje nemen bij deze blogs:






28 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan :) ik heb de stofjes intussen al gespot maar kan nog steeds niet kiezen ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vette knipoog voor de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof, Lindsey! Dat labeltje is een geweldige vondst :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan! Laat de zomer maar beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zomers indeed, top! En je hebt hem zo gespot in de speeltuin in al die kleurtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze short is echt zo cool! Super gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De cactussen zijn mijn favo. Leuke zomerse short is het geworden, staat mooi bij zo een smal model. Tof dat je Eva tot label maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou er geen schort in gezien hebben, maar ik vind hem echt echt echt schitterend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo leuk. Ik ben zéér harde fan van die paspelzakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige originele verwerking van deze cactusstof! De details maken het helemaal af, die zakjes en dat label, echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie creatie met een heel leuk stofje! Wat hou ik van cactussen... Mijn kinderen helaas niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige stofjes en je maakte er alvast een mooie short van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan en dat labeltje is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cool gedaan! Ik knipte een van de Eva-kes in twee... toen bedacht ik me dat dat echt wel leuk is dat haar kopje daar op staat... volgende keer knip ik er braafjes rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super tof broekje! Ideaal voor het weer dat er zit aan te komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!