donderdag 21 december 2017

Arena Bodylift Shaping Swimwear #LiftYouUp

Voor wie mijn instagram volgt, had een tweetal weken geleden gemerkt dat ik vertoefde onder goed gezelschap. Ik werd uitgenodigd door Yapado Pressroom om de nieuwe badpakken van Arena uit te testen (Thanks Juffertje-in-het-groen voor de aanbeveling).  De term 'bodylift shapewear' deden mijn oren al flapperen, of waren dat de zwemvliezen?







Dat nu net ik dit mocht komen testen, kwam goed uit.  Ik herinner het me nog levendig.  Vóór de geboorte van mijn kinderen, liep ik rond in mijn sportieve badpakken met hoge uitsnijdingen aan de dijen.  Ik had zelfs een competitiebadpak met een hoge col en rits achteraan.  Maar dan krijg je kinderen en je hele lichaam verandert.  Je borsten zijn gezwicht onder de zwaartekracht (en die van mij groeiden ook nog een paar cupmaten) en die strakke buik werd geruild voor eentje met extra lovehandles.  Dat buikje in een strak sportbadpak is nog ok, maar die borsten worden vormloos platgedrukt als sandwiches in je lunchtas.  Mijn herinneringen aan de zoektocht naar dat juiste badpak na mijn bevallingen zijn nog levendig.  Ik paste er wel 10.  Eerder een traumatische ervaring.  Uiteindelijk vond ik er wel eentje van een ander bekend zwemmerk, ook een shapingmodel.  Ze waren zeer duur en na een jaar begon het al te schiften aan mijn achterwerk.  Niet aan te raden als je je kinderen uit het water aan het hijsen bent!  Een jaar geleden kocht ik dan mijn eerste Arena badpak.  De glanzende dunne stof van het andere merk werd geruild voor een stuggere, sterkere stof van die van Arena.  Ik voelde direct een verschil in kwaliteit, maar daarin liep ik weer rond met mijn platgedrukte sandwichen in een sportbadpak.

Tijdens de testdag werden we hartelijk verwelkomd door Therese Alshammer.  Niet zomaar een zwemster!  Deze Arena ambassadeur is een grote naam in de zwemwereld.  11 individuele wereldrecords, 87 wereldtitels.  Als zwemster op de korte afstand won ze Olympische medailles!  Therese was daar met haar 10 weken oude schattige baby.  Het is dus niet te verwonderen waarom zij het ideale gezicht is voor dit badpak en voor Arena.





We kregen van haar een stretching pilates les aan de kant van het zwembad om nadien de beginselen van crawl aangeleerd te krijgen.  Als LO-leerkracht  merkte ik een grote gelijkenis met de zwemlessen die ik geef.  Heerlijk vond ik het. En het verwonderde me bovendien dat ik niet één keer het badpak uit mijn billen moest trekken!  Van zulke kleine ongemakken word ik anders onnozel. 













Het badpak heeft een vrouwelijk uitsnijding aan de hals en een ingewerkte sporttop.  Alles zit stevig vast. Er zijn verschillende kleuren, maar ook verschillende ruguitsnijdingen en verschillende ingebouwde bh opties verkrijgbaar!  De badpakken zijn ook niet te laag van uitsnijding aan de hals.  Ideaal als je wat meer voorzien bent bovenaan.  De badpakstof is van Sensitive fabrics uit Italië. Ik ben helemaal verkocht voor dit badpak.  Het badpak dat ik droeg kost 68 euro en daarmee 25 euro goedkoper dan het schiftende shaping badpak van 'dat andere merk'.  De prijzen van de bodylift badpakken variëren tussen de 35 tot 75 euro.




Op de site van Arena zelf zijn de badpakken verkrijgbaar.  Omdat er al veel maten uit het gamma zijn, keek ik op internet naar andere aanbieders van deze badpakken.  Zo vond ik bij campz een kleine collectie, bij Bikester en bij Zalando.  Ik nam maat 40, mijn gebruikelijke maat en die past perfect.

Na de zwemles werden we bij David Lloyd in Antwerpen (Edegem) verwend door een wellnessmoment en culinair in de watten gelegd met een gezonde slaatjeslunch.  Ik babbelde nog wat bij met de andere blogster en trok tevreden huiswaarts.




Dank u, Yapado, David Lloyd en vooral Arena voor deze kans!  Het heeft me aangespoord om terug te gaan zwemmen.  Arena heeft ook korte zwemvliezen.  Ideaal voor mij.  Ik kan crawl zwemmen maar om de drie slagen komen ademen lukt me na een tijdje niet meer.  Met de korte zwemvliezen is dit probleem opgelost.  Je traint je bovenbenen en buikspieren veel harder en je gaat bovendien ook nog eens sneller vooruit.









1 opmerking:

Ik lees graag jouw reactie!